När tegelstenen blev inne igen

Egentligen har jag ett rätt komplicerat förhållande till mobiltelefoner. På något vis lyckas jag aldrig få fason på någon jag har ägt. iPhone 3 blev jag tvärblåst på, LG har aldrig levererat, samsung var bara kass och så var det HTC då. Laddarmottagaren pajade. Så klart.
Nokia 3310 badade jag med på konfaläger efter en lianfärd som gick snett.

Nu ger jag Apple ytterligare en chans. Detta inlägg skrivs med min nya iPhone 4s och det har börjat bra. Men snart brakar den väl ihop, som alla andra smartphones vars uppenbara brister sällan eller aldrig nämns.

Det fanns ju en tid när man skulle ha så små nallar som möjligt och ringsignaler laddades ner från obskyra företag som Jamba och sånt. Hade du för stor telefon blev du utskrattad för din "tegelsten". Men, nu är vi tillbaka till tidigt 90-tal. Tegelstenerna, idag kallade smartphones, är det som är inneprylen 2012. Ju mindre, desto mer utskrattad och hånad.

Är inte det ett steg tillbaka i samhället?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0