Håkan Hellström väcker sommaren i mig

Nybliven semesterfirare och det är med stor glädje jag tar mig an ett par semesterveckor på alla dess håll och kanter. Första anhalten blir Danmark, Fredrikshamn. Eller ja, vi är där nån timme och njuter av isvindar och vårsol. Mest den där båtresan på tre timmar som lockar. Efter Danmarksvisiten följer en intensiv vecka med student, Spanien och Housefestival. Sommaren 2012 för mig kommer att vara kall, men jösses vad kul det ska bli.
Snabbkomponerad Håkan Hellström-lista på Spotify med alla hans underverk. Trots att det är just House jag borde köra 24/7 är det HH som är on top. Tänk, det han väcker i en. Han är ju en klassisk vattendelare, annars. Antingen älskar du - eller så hatar du. För mig är han älskad ända sedan en spelning på Liseberg för knappt 5 år sen. Han gör mig ännu mer kär i min flickvän, förhoppningsfull, onykter, törstig, exalterad och helt jävla oetmotståndlig i motljus. Hans sångröst är inte bra, nej, men hans texter och musikalitet bygger broar.
Jag älskar dig Håkan.

Idag ska vi glömma alla problem i Sverige och hylla det land som ständigt är vaken i debatten om jämställdhet, mångkultur och för ett öppet samhälle. Tänk, att det är folk som än idag (framförallt idag, kanske) som menar att "För att man älskar Sverige och svenska flaggan är man ju rasist nuförtiden". Skitsnack, däremot kan ju dom som är rasister sluta att använda den i fel sammanhang. Men det, mina vänner, är en helt annan diskussion. Jag älskar att vara svensk. Och snart är det fotbolls-EM och jag ska hämta ut min feta svenska tröja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0