Tankar om sommaren

Runt hörnet runt hörn runt ett hörn. Jo, sommaren barkar. På måndag börjar sommar- och semesterveckorna sägs det. Mina föräldrar tjuvstartar och hälsar på senaste tillskottet i Erikssonklanen, Oliver, redan på söndag och jag får stå ut till klockan 17:00 på tisdag 5 juni för att kalla mig semesterfirande. Och herregud vilken skön och bra men ändå kort semester jag ska ha. Återkommer.

Summerburst Stockholm är en av tårtbitarna i min ledighet, vilket gör att man tänker på det Summerburst som dunkar fritt i Göteborg för tillfället. Somnade in till Deadmau5 igår natt, exempelvis. Och redan där känner jag hur felplacerad jag kommer att vara i Stockholm om två veckor. Förresten, Deadmau5 uttalas inte "deadmau five" utan "Deadmaus". Vilket ju känns obegripligt.

Sommaren är här och vi med den. Känslan är att det här kommer bli en sommar där stora förhoppningar kommer att dränkas i enorm besvikelse. Sen försvinner sommaren i ett regnrusk och helt plötsligt sitter du på kontoret igen. Det är på alla dess sätt för jävligt. Usch, jag som verkligen hoppades på den här sommaren. Och nu blir det bara skit av det hela.

Nej, sommaren 2013 kommer nog bli otroligt härlig. Det tror jag. Som den obotlige optimist jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0