Den lyckligaste dagen i mitt liv

Lyckligaste dagen i mitt liv. Den var inte idag. Inte alls, derbyförlust och domarskandal. Det ältas mest i mitt smått geniala matchreferat.

Nej, utan igår då. En tuff arbetsdag och vecka skulle avslutas på mitt vis. Sex Peroni och tacos med Jackie framför hockey-vm. Möter upp min kärlek i Nordstan, hon har handlat min goda sambo, och vi går gemensamt till Systembolaget. Detta är alltså Systemet i Nordstan. The mother of systembolag. Inte nåt sketet där alla känner alla. Nej nej. Det bästa inträffade här. Bland annat att en italienare berömde mig för mitt val av öl. Åh fan, den åsikten kändes överraskande. Verkligen. Nej, som 22-åring var det här första dagen i mitt unga vuxna liv som jag slapp att bli leggad. Hon verkade stressad, kassörskan, och jag var redan inne med kortet i maskinen och slog kod, godkände belopp och hela faderullan. Kvitto tas emot, hon förstod nog sitt misstag. Men, jag klarade det! Magiskt. Jackie uppfattar inte situationen alls, märker inte ens av detta anmärkningsvärda och när jag berättar det får jag i svar en axelryckning. Jackie är inte mycket för sensationer. Men det här är väl en sådan. Jag lovar att uppdatera om nästa helg. Då ska jag upprepa succén. Ta mig tusan. Det här är så stort att jag gråter av bara tanken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0