Ranking av partiledarna

Kollar på reprisen av Agenda. Det var ju två timmar av partiledardebatt. Svensk politik består ju av två partier och ett gäng dårar numera. Inte åtta partier, som så bör vara när det är just åtta partier. Jag försöker att alltid rösta grönt, men jag känner mig inte bunden till någon sida då det i dagsläget är så små marginaler mellan sossar och moderater. Vilket ju är tröttsamt. Men, nu. Lite gottigt. Jag betygsätter de partiledare som vi har och som skulle imponera på mig i debatten i SVT:s Agenda. Betyg sätts 1-5. Notera! Mina åsikter har ingenting med respektive intryck att göra.
Jonas Sjöstedt (V)

1. Arg. Hela tiden arg, förbannad och bara ilsken. Hans ögon brinner. Och tro fan det, när vi har en borgerlig regering. Men han kan omöjligt ha lockat nya väljare. Bedrövlig insats. Stor besvikelse.
Gustaf Fridolin (MP)

2. Jag röstade grönt senast. Med Gustaf trodde jag att det skulle bli ännu bättre. Väl påläst, men gör en väl slät figur och känns på tok för oengagerad. Låter exakt likadant, röstmässigt, som Åkesson också, men det är ju inte hans fel. Summa summarum: Slätstruket.
Stefan Löfven (S)

4. Snudd på femma, han är kung denna debatt. Helt oerfaren från politik men kan jobbpolitik mil bättre än Reinfeldt. Det är uppenbart. Lite grå, men överraskande retorisk och nära verkligheten. Han vet vad som gäller och kan i denna takt bli vår näst statsminister. Talar även som en "vanlig människa" vilket uppskattas. Bra Stefan!
Annie Lööf (C)

2. Knappt godkänd, inte mer. Totalt okarismatisk och så långt upp i det blå att det omöjligt kan grejats nya väljare. Känns maskinell. Enda kvinnan dock och det ska Centerpartiet ha credd för, inte nödvändigtvis Lööf. 
Jan Björklund (FP)

3. Gör alltid jobbet och kör sin linje. Inte särskilt lyhörd men vet vad han pratar om men drar mest fram gammal skåpmat. Stabil, nothing more or less.
Fredrik Reinfeldt (M)

3. Har varit totalt dominant senaste åren men brädas här av Löfven. Är en god statsminister, debattör och alltid påläst. Skicklig, men släpp personpåhoppen. Jävla larv. Bra i övrigt, Fredrik. Han har, trots allt, koll men har fått en värdig utmanare i Löfven.
Göran Hägglund (KD)

2. Personlig favorit då han verkar vara en skön snubbe. Men kära nån, han får ju ingenting sagt nästan. Stackaren. Och när han väl får det, så låter det inte övertygande.
Jimmie Åkesson (SD)

1. En jävla dåre. Skyller allt på invandrare (till och med utbildningen) men han är en duktig debattör. Men en jävla dåre, som sagt, och ett annat betyg än 1 kan bara misstolkas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0